onsdag, juni 15

Jag är bitter och jag tror minsann att det klär mig.

För många år sedan fick jag höra att det inte klär mig att vara bitter.
Jag trodde på det då - men jag tror att det är nya tider nu.
Känner mig bitter.
Känner att det klär mig.

Vi kan ta en sån enkel sak som att allt går sönder i mitt hem.
(update på detta: dvd, skruvdragare, högtalare, perkulator, dator (men nästan då!), telefon och diskmaskin).

Senast i raden är diskmaskinen.
Så nu handdiskar jag.
Igår läste jag en undersökning av ICA-kuriren om olika handdiskmedel och deras förträfflighet i jämförelse med varandra.

Mitt handdiskmedel - Grumme* - var okrönta på sistaplatsen.
Rätt skitkasst, faktiskt.
Typiskt min otur, känner jag.
Just bring it on!

Det fanns andra fosfatfria alternativ som kunde det här med att diska.

2 kommentarer:

Veraciously sa...

Allting är relativt. Nu när vi blir av med världseliten i bitterhet så kanske du kan få ta över ledartröjan. Men nja, om det klär dig vet jag inte. Men i brist på annat så... För övritgt, nice fåtölj! Yes!

Annalyza sa...

Han är ju inte ens särskilt bitter längre, men det kanske rättar till sig till hösten.

Och LE på jobbet - ja, han träffar jag ju sällan nu - i och med jag inte är på jobbet.

Och mamma verkar rätt så harmonisk.

Så får helt enkelt stå för bitterheten själv för att få balans i livet.

Är inte det bitter så säg?