onsdag, juni 8

Vad har ni i ert bagage just idag?



Så sjukt mycket information i den här bilden:

1. Bra ställe att byta blöja på - sådär rent generellt tycker jag. Bagageutrymmet i bilen.

2. Och ser ni skorna? Oh Lord, säger jag, skorna. Skorna. Skorna. Skorna! Favoriter just nu.

Men det finns mer på den här bilden.

3. Ser ni sprayflaskan klockan 11? Från Anticimex - mot bland annat kackerlackor. Värsta braiga tricket när man varit ute och rest - t ex i Karibien - t ex på en båt där det finns kackerlackor.
Lägg väskan i bagaget när du kommer hem. Spraya i den. Låt stå.

4. Och klockan 2,3 och 4 finns startkablarna.
Är man en disträ och missanpassad människa som dessutom kör dieselautomat, tja, då behövs de med jämna mellanrum. Tyvärr.

5. Ser ni madrassen? Finfin jord till min murgröna.

6. Och under madrassen - mina nya däck till min cykel. Landsvägsdäck säger Staffan att jag måste ha till min cykelcross. Då får det bli så!

7. Och ungefär klockan halv sex så ligger en påse med fyra myntaplantor i. Eller mojitos - som jag brukar kalla det. Freudiansk felsägning de luxe. Extra roligt att de jag köpte idag hette just Mojitos!!!!!
Pluspoäng till blomsteraffären där!

Okey, jag sammanfattar.
Jag har alltså ett barn, startkablar, kackerlacksspray, urnjord, mynta och cykeldäck i mitt bagageutrymme.

Vad har ni?

Inga kommentarer: